Through love, all is possible.

Hype! Er is weer een nieuw boek uit van Sarah J Maas. Sterker nog, het is een hele nieuwe serie van Queen Maas.

Crescent City is een bruisende, moderne stad waar mensen en magische wezens op gespannen voet met elkaar samenleven. De stad strekt zich uit in zeven districten, van het knusse stadshart en chique woonwijken, tot duistere uithoeken en de beruchte markt waar van alles te koop is, van vers vlees tot smokkelwaar.

In de stad maken vier huizen de dienst uit. Bryce Quinlan – half mens, half Fae – behoort tot het huis van aarde & bloed, net als alle andere mensen, dieren, heksen en Fae. Samen met haar vrienden geniet ze volop van alles wat Crescent City te bieden heeft. Maar als de stad wordt getroffen door een wrede moord, komt er abrupt een einde aan haar zorgeloze leven. Bryce krijgt de opdracht de dader te ontmaskeren, samen met de beruchte huurmoordenaar Hunt Athalar. Maar hun verwoede poging het mysterie op te lossen, zet meer in beweging dan ze lief is.

Om heel eerlijk te zijn ben ik helemaal nieuw in de wereld van Sarah J Maas. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit was dus het aller eerste boek ooit wat ik heb gelezen van haar. Ik kon dit boek niet weerstaan. Zowel om de samenvatting als om de prachtige cover. Ik heb ‘m wel in het Engels gelezen, maar beide covers, Engels zowel Nederlands, zijn echt prachtig!

Ik was een beetje geïntimideerd door de hoeveelheid bladzijdes, maar eerlijk gezegd.. het hadden er van mij nog veel meer mogen zijn. Het verhaal neemt je helemaal in beslag en je wilt alleen maar meer, meer en meer! Ik had verwacht dat het verhaal soms wat langdradig zou zijn, of er veel dingen te gedetailleerd beschreven zouden zijn. Nou, dat is dus echt he-le-maal niet waar. Elke pagina ben je hooked, sterker nog, elke letter ben je hooked!

Hoe sterk het verhaal al begint, zo blijft het eigenlijk de hele tijd wel. Je gaat mee in de wereld van Bryce en haar vrienden, vijanden en alles wat daar tussen in zit. Er zitten ook echt jaw dropping stukken tussen. Dat vind ik toch wel heerlijk. Dat als een boek zo dik is en er onwijs veel gebeurt het niet té voorspelbaar is. Natuurlijk zijn er wel bepaalde dingen die je ziet aan komen, maar echt niet hinderlijk.

Ik kan hier nog veel meer over schrijven, maar ik wil echt geen spoilers vrijgeven. Dit is een boek waar je zonder spoilers in moet. Zelf die wereld betreden en alles op je af laten komen. Wel een tip.. lees niet te snel, daar krijg je spijt van ;-).

Ik denk dat jullie nu wel door hebben dat ik het een onwijs vet boek vind, en ik niet kan wachten op deel 2! Dus please Queen Maas, laat ons niet te lang wachten!

Titel: Crescent City 1 – Huis van aarde & bloed
Auteur: Sarah J Maas