Jenny Colgan

De kerstboekwinkel: mijn allereerste Jenny Colgan!

In De kerstboekwinkel van Jenny Colgan wacht Carmen een grote uitdaging. Als het Londense warenhuis waar zij werkt vlak voor Kerstmis de deuren sluit, trekt ze met tegenzin in bij haar zus in Edinburgh. Ze kan daar aan de slag in een kleine boekhandel. De winkel heeft echter betere tijden gekend en wordt met sluiting bedreigd – tenzij er een wonder gebeurt. Carmen staat op het punt om nee te zeggen tegen de baan, maar laat zich dan toch betoveren: door de besneeuwde straten van de stad, door de charme van de ouderwetse boekhandel – en door de aantrekkelijke sterauteur die daar ineens verschijnt. Zal de magie van Kerstmis voor een wonder zorgen?

Het was weer zover! Een nieuwe leesclub van Ilona! Dit keer een boek van Jenny Colgan, een auteur van wie ik nog geen enkel boek had gelezen. Voor sommigen van jullie waarschijnlijk ongelooflijk, haha. Het was dus hoog tijd om daar verandering in te brengen!

Ondanks dat mijn recensie pas in januari online staat, kan ik je wel vertellen dat je De kerstboekwinkel van Jenny Colgan nog steeds kunt oppakken. Het verhaal is heerlijk om te lezen tijdens de kerstdagen, maar het is zeker niet minder leuk om het nu nog onder een dekentje op de bank te verslinden. Vooral voor diegenen onder ons die wensen dat kerst nog wat langer zou duren. 😉

Wat betreft de schrijfstijl van Jenny, die is echt heel fijn. Hierdoor leest het verhaal onwijs vlot en ben je zo in het verhaal gezogen. We volgen Carmen, die helaas vlak voor de kerstdagen haar baan verliest. Wat ik altijd prachtig vind in verhalen, is hoe personages gedurende het verhaal groeien en zich ontwikkelen, en dat was zeker het geval met Carmen. Haar karakterontwikkeling is absoluut een van de hoogtepunten van dit boek.

De omschrijving van plekken, Edinburgh!, vond ik ook erg tof en beeldend. Misschien wel extra leuk omdat ik er samen met mijn zus (hopelijk dit jaar nog) naar toe wil gaan. Ondanks dat het einde als snel aanvoelde heb ik wel echt genoten van De kerstboekwinkel.

De kerstboekwinkel van Jenny Colgan is een heerlijk boek, ideaal voor de kerstdagen maar net zo fijn om onder een dekentje te lezen. Jenny’s schrijfstijl is onwijs fijn en ik ben absoluut van plan om nog eens een boek van haar op te gaan pakken!

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Ilona en Uitgeverij LS Amsterdam, voor het prachtige exemplaar.

Titel: De kerstboekwinkel
Auteur: Jenny Colgan