Kan Maddie iedereen veilig houden en de herberg redden?

Jeetje wat was ik nieuwsgierig naar dit boek! En wat was ik blij toen ik het boek binnen kreeg als recensie exemplaar, nogmaals dank Blossom Books!

Een veilige plek tussen vier magische werelden. Een meisje dat belooft het te beschermen – tegen elke prijs.

Diep in de bergen van Colorado ligt Havenfall, een plek waar eeuwenoude werelden met elk hun eigen magie samenkomen. De herberg daar beschermt iedereen die zijn toevlucht zoekt binnen de muren, en iemand die de vrede verstoort kan nooit meer terugkeren.

Maddie hoopt dat ze ooit de rol van Innkeeper erft van haar oom. Voor Maddie Marrow zijn de zomers in de herberg namelijk meer dan een kans om magie van dichtbij te zien. Havenfall is een ontsnapping uit de werkelijkheid, waar haar moeder in een dodencel zit en beschuldigd wordt van de moord op Maddies broertje. Havenfall is ook de plek waar ze verliefd werd op de knappe soldaat Brekken, uit de Fiorden-wereld.

Maar dan gebeurt er iets waar niemand ooit rekening mee had gehouden: er wordt een lijk gevonden, en de fragiele vrede van de herberg is daarmee onmiddellijk verstoord. Tot overmaat van ramp wordt Brekken vermist, is haar oom ernstig gewond, is er een levensgevaarlijk wezen ontsnapt en is Maddie plotseling verantwoordelijk voor de veiligheid van iedereen in Havenfall. Ze zal er alles aan moeten doen om de moordenaar op te sporen, zelfs als ze daarvoor moet samenwerken met haar mysterieuze collega Taya, die meer lijkt te weten dan iedereen denkt. Als er duistere geheimen aan de oppervlakte komen, wordt een ding duidelijk voor Maddie: niemand is te vertrouwen, en niemand is veilig.

Voordat ik iets over het verhaal vertel, wil ik echt iets kwijt over de cover. Want die is me toch mega gaaf! Hebben jullie wel eens zo’n toffe cover gezien? Ik niet! Ik weet het, ik weet het.. don’t judge a book by it’s cover, maar bij dit boek mag dat! Ik vind het echt uniek en super tof dat je ‘m ook als ‘gewoon’ boek kan dicht vouwen. De voorkant is met goud en de helft die het boek ‘sluit’ is gewoon geprint. Als de vraag komt of ik een boek vanwege zijn cover zou kopen dan is het volmondig JA! bij dit boek. En de flaptekst maakte mij nog eens extra nieuwsgierig.

Toen ik dit boek zag dacht ik dit is er één die je moet lezen. Ik was dan ook super blij dat ik een recensie exemplaar binnen kreeg van Blossom Books. Ik ben gelijk begonnen met lezen en ik vond het zo jammer als ik moest stoppen omdat er andere dingen moesten gebeuren. Dat zegt wel iets over het verhaal. Het leest heerlijk weg en is echt fijn geschreven. Vrij in het begin had ik al zo’n moment dat ik dacht oh, nee! Wat is er hier aan de hand? Ik wil verder lezen! En snel ook, haha.

Don’t judge a book by it’s cover, maar bij dit boek mag dat!

somanybooks.nl

Dat vind ik altijd wel een positief punt in een verhaal, dat de schrijver je zo mee kan nemen in een wereld of moment. Dat is Sara goed gelukt. Je vraagt je de hele tijd af of Maddie het allemaal wel gaat redden, en ze de druk aan kan. Je blijft je verbazen met bepaalde dingen die naar boven komen en tegen het einde van het boek wil je alleen maar meer weten. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar deel 2 geworden, en ik kan stiekem niet wachten tot die uit komt!

Heb jij dit boek al gelezen of staat het nog op je TBR lijstje?

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet.

Titel: Havenfall