Travis Baldree

Legendes & Lattes: een fantastische wereld waarin je je helemaal kunt onderdompelen met kaneelbroodjes, koffie en een mega gezellige setting!

De avontuurlijke ork Viv is toe aan iets nieuws. Na een leven als huurling vol gevechten en bloedvergieten, besluit ze haar zwaard in te ruilen voor een koffiebar in een klein dorpje. Maar dat is een flinke uitdaging… Rivalen proberen haar plannen te dwarsbomen en dan is er ook nog het kleine detail dat niemand in het dorp ooit van koffie heeft gehoord. Gelukkig staat Viv er niet alleen voor. Met nieuwe vrienden, vertrouwen en geluk lijkt haar niets meer in de weg te staan. Of is ze zelf haar grootste vijand? ‘Legendes & lattes’ van Travis Baldree is een heerlijk avontuurlijk cozy fantasyboek, voor zowel de fantasy- als de feelgoodlezers!

Legendes & Lattes. Een heerlijke cozy fantasy waarbij je echt even de realiteit kunt ontsnappen. Er is wel een ‘maar’ aan, en ondanks dat die waarschijnlijk voor velen wel logisch is, wil ik het toch even gezegd hebben. Verwacht alsjeblieft geen grote avonturen in dit boek, want het is echt letterlijk een cozy fantasy. Natuurlijk gebeuren er dingen, maar echt dat je op het puntje van je stoel gaat zitten? Dat niet. En dat vond ik ook helemaal niet erg in dit verhaal.

Je volgt Viv, en Viv is een ork die eigenlijk alle gewelddadige avonturen achter zich wil laten en toe is aan wat rust. De hele omgeving, of nou ja, wereld waar Viv in leeft deed mij ontzettend veel denken aan het spel World of Warcraft, en dat vond ik ontzettend tof omdat ik dat ook veel gespeeld heb. Daardoor kon ik eigenlijk alle personages, plaatsen en de gehele wereld supergoed voor me zien. Het verhaal heeft soms een wat trage pas, maar ook dat vind ik prima passen bij een cozy fantasy.

Wat dit verhaal voor mij ook zo fijn maakte, is vooral de manier waarop Travis alles heeft omschreven. Het is net alsof je zelf in de koffiezaak van Viv binnenloopt en de heerlijke aroma’s van koffie en kaneelbroodjes je tegemoet komen. Om dat soort dingen zo goed te kunnen omschrijven, vind ik heel knap gedaan. Niet alleen hoe hij dingen kan omschrijven vind ik heel goed, maar ook hoe hij zijn personages tot leven brengt. Je leert Viv echt kennen en je ziet de groei die zij meemaakt in het boek. Erg knap gedaan van Travis, en ik ben dan ook zeker van plan om meer van hem te gaan lezen.

Als je op zoek bent naar een verhaal waar je even tot rust kunt komen met een heerlijk bakkie koffie (of thee natuurlijk) en een lekkere snack, dan hoef je niet verder te zoeken, want Legendes & Lattes is daar perfect voor. Met een vleugje romantiek in het verhaal verweven, zit je ook daarvoor wel goed.

Legendes & Lattes is een heerlijke cozy fantasy die je even laat ontsnappen aan de realiteit, zonder grote avonturen, maar vol rustige charme. Het verhaal volgt Viv, een ork die haar avontuurlijke leven achter zich laat voor een rustiger bestaan. De beschrijvingen van Travis brengen de wereld tot leven, met name de koffiezaak van Viv, en maken het net alsof je zelf in de zaak staat. Dit boek is perfect voor wie wil ontspannen met een kopje koffie of thee en een snack, compleet met een vleugje romantiek.

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Uitgeverij Zomer & Keuning, voor het prachtige exemplaar.

Titel: Legendes & Lattes
Originele titel: Legends & Lattes