Nisha J. Tuli

Trial of the Sun Queen is een must-read die je meeneemt op een onvergetelijk avontuur.

Lor leeft al jaren in de gruwelijke gevangenis van de nietsontziende koning Aurora. Ze heeft nog maar één wens: hem laten boeten voor wat hij haar heeft aangedaan.Wanneer Lor onverwacht bevrijd wordt, komt ze terecht in het hof van de rivaliserende Zonnekoning. Daar wacht haar een dodelijke competitie: ze moet met negen vrouwen strijden om zijn hand. Als Lor zijn hart kan veroveren, wordt zij koningin en kan ze eindelijk wraak nemen. Maar de andere kandidates doen er alles aan om haar uit te schakelen. Voorgoed…

Vandaag is het mijn beurt in de blogtour van het boek Trial of the Sun Queen geschreven door Nisha J. Tuli. Ik wil allereerst even uitgeverij De Fontein bedanken dat ik dit prachtige boek als recensie-exemplaar heb gekregen en ik mee mag doen met deze toffe tour!

Vanaf de eerste zin was ik hooked! De personages zijn goed neergezet, je leeft met ze mee en je voelt de spanning van elke pagina afspatten. Ik kreeg enorme ToG en ACOTAR vibes en dat vond ik alleen maar heel tof! Het is zeker niet hetzelfde, dus verwacht dat ook niet, maar soms heb je gewoon boeken die wel dezelfde energie/sfeer/vibe afgeven en als een boek dan net zo tof kan zijn als zulke grote titels, dan heb je het als auteur echt heel goed gedaan (vind ik).

Ik moet zeggen dat ik bepaalde gebeurtenissen wel zag aankomen, maar niet op een vervelende manier dat ik mij eraan begon te irriteren. Het maakte mij zeker niet minder nieuwsgierig hoe het verhaal verder ging. Ik ga expres niet in op de personages en het verhaal, want sommige boeken moet je echt zelf lezen en eigenlijk bijna blind ingaan. Zo min mogelijk of eigenlijk helemaal geen spoilers, want dan geniet je er echt het beste van.

Wat ik wel wil zeggen is dat als jij fan bent van Sarah J. Maas of bijvoorbeeld Lynette Noni, dan weet ik wel bijna zeker dat je ook van dit boek gaat genieten. Ik kan niet wachten op het vervolgdeel en gelukkig hoeven we daar niet héél lang op te wachten. Rule of the Aurora King komt namelijk 31 mei uit en ik weet al wat ik die dag ga doen. Voor de deur wachten tot de postbode met het boek aankomt hobbelen, haha.

Trial of the Sun Queen is nu verkrijgbaar in een prachtige limited edition, maar wacht niet te lang, want op = op! Ben je nieuwsgierig naar de rest van de recensies? Kijk dan zeker even bij de andere deelnemers!

Ik ben onder de indruk van Trial of the Sun Queen. Vanaf de eerste pagina had het verhaal me te pakken met zijn boeiende personages en de spanning die van de pagina’s af spatten. De vibe van het boek deed me denken aan boeken van Sarah J. Maas en Lynette Noni, maar het weet toch een unieke draai te geven die het onderscheidt. Hoewel ik sommige plotwendingen aan zag komen, deed dat geen afbreuk aan mijn leesplezier. Dit boek is een absolute aanrader voor fans van het genre, en ik kan haast niet wachten op het vervolg. Trial of the Sun Queen is een must-read die je meeneemt op een onvergetelijk avontuur.

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Uitgeverij de Fontein voor het prachtige exemplaar.

Titel: Trial of the Sun Queen
Originele titel: Trial of the Sun Queen