To the stars who listen – and the dreams that are answered.

Ik ben veel te snel door deze serie heen gegaan. Nadat ik A Court of Wings and Ruin uit had, ben ik gelijk in dit boek, een novelle, begonnen. Ik zat zo in de wereld van Feyre en Rhysand dat ik het niet kon weerstaan. Can you blame me?

Maanden na de explosieve gebeurtenissen in Hof van vleugels en verwoesting, zijn Feyre, Rhysand en hun vrienden nog steeds bezig met de wederopbouw van het Nachthof en de immens veranderde wereld daarbuiten. Maar de Winterzonnewende is eindelijk dichtbij, en biedt een verdiend uitstel van de werkzaamheden. Toch kan zelfs de feestelijke sfeer de schaduwen van het verleden niet tegenhouden. Terwijl Feyre haar eerste Winterzonnewende als Hoge Fae beleeft, ontdekt ze dat haar dierbaren meer wonden hebben dan ze dacht. Littekens die een grote invloed hebben op de toekomst van hun hof.

Voor dat ik in dit boek begon heb ik al wat recensies voorbij zien komen. De ene vond het geweldig en de ander niks. Ik had dus geen idee wat ik er van kon verwachten. Wat ik wel wist is dat het toch onmogelijk tegen kon vallen na de eerste 3 geweldige boeken? Ik bedoel, het gaat om Feyre en Rhysand. Wat wil je nog meer?

De rest van de personages? Oké, daar heb je een punt. En die komen ook zeker aan bod in dit verhaal. Het is een kort verhaal, maar ik heb er wel net zo van genoten als van de drie boeken hiervoor. Het is een novelle dus je kan niet verwachten dat ze net zo uitgebreid en er net zo veel spanning in zit als de boeken zelf. Toch vind ik dat Sarah J Maas er weer in is geslaagd om je verder te willen laten lezen.

Als je niet de verwachting hebt dat er net zo veel gebeurt als in de eerste 3 boeken, dan heb je gewoon een heerlijk verhaal voor tussendoor. Om je nog even in dat wereldje te houden van Feyre en Rhysand.

Titel: A Court of Frost and Starlight
Auteur: Sarah J Maas
Pagina’s: 208