Danielle Steel

In Alles wat schittert van Danielle Steel, vind je de perfecte ontsnapping uit de dagelijkse sleur.

Coco komt tot de ontdekking dat iets wat aan de buitenkant glinstert soms slechts een gouden façade is… Danielle Steel. Wegdromen met een verhaal dat je raakt.

In Alles wat schittert van bestsellerauteur Danielle Steel ligt de wereld aan Coco’s voeten. Als enig kind van liefhebbende en succesvolle ouders heeft ze alle kansen in het leven gekregen. Zo heeft ze schoonheid en creativiteit van haar moeder geërfd en arbeidsethos en ijver van haar vader. Haar afstuderen aan Columbia komt snel dichterbij, en daarmee de zomerbaan van haar dromen bij een tijdschrift. Het leven lijkt niet beter te kunnen, totdat het noodlot toeslaat.

Nu Coco alleen is zal ze een manier moeten vinden om vooruit te komen en haar weg te vinden in een wereld zonder de familie van wie ze hield. Vastbesloten om haar eigen pad te volgen jaagt Coco haar dromen na. Ze verhuist naar Londen, waar ze verliefd wordt en terechtkomt in een glamoureuze wereld. Coco denkt dat ze eindelijk gevonden heeft wat ze zoekt, maar maakt deze glinsterende nieuwe wereld haar niet blind voor het werkelijke geluk?

Als Ilona nog een keer een DS leesclub organiseert, dan wil je daar natuurlijk heel graag bij zijn! Ondanks dat ik niet nieuw ben met haar boeken, mocht ik toch meedoen en daar heb ik zeker geen spijt van!

Alles wat schittert is weer een typisch DS-boek dat vlot wegleest, veel in gebeurt en de heerlijke portie drama zit er ook bij. Sommigen zeggen dat de boeken van DS niet genoeg diepgang hebben, maar is dat bij elk boek nodig? Deze vraag stelde ik tijdens de laatste leesclubavond, en de meeste mensen waren het er toch wel mee eens dat het niet altijd nodig is, zeker niet als het verhaal zo lekker wegleest en je echt een boek wilt voor tussendoor. Daar ben ik het helemaal mee eens! En toch vind ik dat DS de nodige diepgang in haar boeken verwerkt, zeker met de tijdsprongen die zij vaak gebruikt. Zo ook bij Alles wat schittert.

We volgen Coco, die eigenlijk al gelijk voor heftige keuzes staat en laten we eerlijk zijn… ook niet altijd de beste keuzes maakt. Echter, merk je wel gaandeweg het verhaal dat ze volwassen wordt en dingen anders gaat zien. Vooral die groei vond ik erg mooi. Ik kan wel zeggen dat dit echt weer een typisch Steel-boek was, en ik blijf erbij dat het gewoon heerlijke verhalen zijn als je iets zoekt voor tussendoor of wat lekker vlot weg leest.

Alles wat schittert van Danielle Steel is echt een aanrader als je op zoek bent naar een boek dat vlot wegleest en waarvoor je hoofd even niet staat naar al te moeilijke dingen. Het biedt een ontsnapping aan de realiteit en voelt aan als een boek dat leest als een film… of moet ik zeggen, een soap? 😉

Titel: Alles wat schittert
Originele titel: All that glitters
Auteur: Danielle Steel