Zinderende spanning en vurige passie in deel 2 van de Hof van doorns en rozen-serie!

Als je mijn recensie hebt gelezen over deel 1, dan wist je dat ik onwijs veel zin had in deel 2!

Feyre heeft de vloek van Amarantha verbroken en is teruggekeerd naar het Lentehof, maar daarvoor moest ze een hoge prijs betalen. De vreselijke dingen die ze heeft gedaan om Tamlin te redden kan niet ze vergeten en ook haar afspraak met Rhysand, Edelheer van het gevreesde Nachthof, heeft ze maar al te goed onthouden. Terwijl Feyre haar weg zoekt door een doolhof van politiek, passie en duizelingwekkende macht, doemt er een veel groter kwaad op. Feyre zou het kunnen tegenhouden, maar alleen als het haar lukt om haar angstaanjagende krachten te beheersen en haar gekwelde ziel te helen.

Ik was natuurlijk behoorlijk enthousiast over het Hof van Doorns en Rozen. Het is dan waarschijnlijk ook geen verrassing dat ik vrij snel deel 2 van deze serie ben gaan lezen. Het is een verhaal waar je alleen maar meer van wil. Je leeft mee met de personages, en je voelt de spanning op bepaalde momenten. Daar hou ik van! Ik denk dat ik ook wel kan zeggen dat Sarah J Maas daar gewoon erg goed in is, zeker nu ik wat meer boeken van haar heb gelezen. Ik vind haar schrijfstijl fijn en ze weet de lezer echt mee te krijgen.

Dit boek is wat dikker dan het eerste deel, maar eigenlijk las ik er net zo snel doorheen. Ik heb er van genoten, en stiekem wilde ik direct in deel 3 duiken. Dat heb ik niet gedaan want dan ga ik wel héél snel door de serie heen. En ik wil absoluut nog niet dat ik niet verder kan lezen ;-). Ik heb gelezen dat dit deel misschien wel het beste deel tot nu toe is van de serie. Daar kan ik nog niet over oordelen, maar het zal me niks verbazen als het echt zo is. Want dit deel is echt geweldig!

Sarah J Maas laat je elke emotie voelen in dit verhaal, geweldig!

somanybooks.nl

Ik vind het heerlijk om Feyre te volgen op haar reis, en de ontwikkelingen die zij mee maakt. Net zoals de ontwikkeling zien van andere personages. Ik wil eigenlijk geen spoilers geven, dus ga ik er niet te diep op in, want deze serie moet je echt zelf lezen zonder enige spoiler!

Sommige stukken in het verhaal móést ik gewoon snel verder lezen omdat ik dan dacht ‘Nee! Wat is hier aan de hand dan?!´. Daar hou ik echt van, die spanning, heerlijk! Ik kan dus ook wel zeggen dat ik misschien wel nog een tikkeltje meer van dit deel heb genoten dan van het eerste deel. En vergeet vooral niet de passie in Mist & Woede. Love it, love it, love it!!!

Titel: Hof van Mist en Woede
Auteur: Sarah J. Maas
Pagina’s: 608