Emma Anna

Elk boek wat ik van Emma Anna lees vind ik onwijs lekker weglezen. Haar schrijfstijl is ontzettend fijn en zeker als je even niet weet wat je wil lezen zit je met een boek van Emma eigenlijk altijd wel goed.

Londen, negentiende eeuw

De achttienjarige Charlotte woont al zolang ze zich kan heugen in het bordeel van Madam Augusta, samen met een groep jonge vrouwen die als maagd worden verkocht aan hoge heren. Maar Charlotte, veel te lang en veel te gewoontjes, valt niet in de smaak, en het geduld van Madam Augusta begint langzaam op te raken. Charlotte zelf kijkt er überhaupt niet naar uit om met een hoge Heer te slapen, waarna ze een aantal jaar lang haar levensschuld zal moeten afbetalen door voor haar madam te blijven werken. Maar op een avond, wanneer het bordeel weer eens hog bezoek krijgt, keert het tij.

Zoals ik al zei zit je met een boek van Emma Anna altijd wel goed, zo ook met deze nieuwe Novelle. Het is dus een kort verhaal, maar ondanks dat leef je toch mee met de personages uit het verhaal. Ik vind dat onwijs knap gedaan want meestal heb ik daar toch een beetje moeite mee als het om een kort verhaal gaat. Ik mis vaak de diepgang, maar hier is die goed te vinden.

Je volgt Charlotte en Arthur in dit verhaal, de ene een prostituee en de ander een ware Lord. Ik vond vooral Arthur een onwijs tof personage en heel goed geschreven. Hij is een beetje sociaal onhandig, maar met zijn hart op de juiste plek.

Als je van historische romans houdt en zin hebt om een snel en fijn boek te lezen dan is De Maagd van Augusta echt iets voor jou!

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Emma Anna!

Titel: De Maagd van Augusta