Hotel Happiness #1

Hét debuut van Floortje Sanders. Je zou haar ook kunnen kennen als Nelleke van den Oever- van Koningsveld, voormalig actrice en tegenwoordig werkzaal als toneelregisseur.

Hotel Happiness is het eerste deel van een nieuwe tweedelige feelgoodserie van Floortje Sanders. In deze serie probeert Lana opnieuw haar geluk te vinden in Amsterdam. Halsoverkop vertrekt Lana uit haar boerderij bij het Franse Annecy als ze erachter komt dat haar vriend Julien is vreemdgegaan. Ze gaat aan de slag in hartje Amsterdam bij het gezellige Hotel Happiness, waar ze omringd wordt door een tikje excentrieke maar hartelijke collega’s. Ook maakt ze kennis met Lenie uit de Jordaan, die zich als een moederkloek over Lana ontfermt. En als ze ook nog eens in de armen belandt van de aantrekkelijke Omar, wijst alles op een happy end. Maar het grote verdriet uit haar verleden heeft Lana nog geen plek gegeven. Kunnen Julien en zij écht zonder elkaar?

Ik mocht gewoon weer meedoen met de allerleukste leesclub van Nederland en België. Dan weet je natuurlijk gelijk over welke leesclub ik het heb…. 😉 maar zo niet dan bedoel ik die van @ilonaslevenbijls uiteraard! Mocht je nou denken ‘Wat? Waarom heb je hier nooit eerder wat over geplaatst?’. Mijn fout. Ik heb mijn blog veel te lang links laten liggen. Als je mij op Instgram volgt @somanybooksnl, dan weet je dat ik al eerder heb mee mogen doen. Deze keer gingen we Hotel Happiness van Floortje Sanders lezen met maar liefst 53 enthousiaste boekenliefhebbers. Zoveel? Ja, zoveel! Hoe tof? Wel twee groepen van gemaakt anders zou het wel erg druk worden, haha. Complimenten voor Ilona dat ze dit zo heeft weten te regelen.

Wat vond ik van dit boek? Het is een heerlijke feelgood waarbij je soms moet lachen, soms echt wel serieuze onderwerpen aan bod komen en ook dat je denkt neeee, zo ongemakkelijk! Het feit dat Floortje uit verschillende personages kan schrijven en waarbij je het ene personage, zoals Lenie, helemaal geweldig kunt vinden en het andere echt niet kan uitstaan, zoals Cathérine, vind ik super knap gedaan. Doordat je dus uit verschillende personages leest, begrijp je ook bepaalde situaties wat beter. Wat heel fijn is omdat je anders toch wel een oordeel zou hebben over bepaalde dingen. Lekker vaag he? Maar ik wil niks verklappen van het verhaal!

Floortje haar schrijfstijl vind ik heel fijn omdat het lekker vlot wegleest, je alleen maar door wil lezen en ze je gewoon helemaal in het verhaal weet te trekken. Hoe enthousiast ik ook ben, zijn er ook wel een aantal punten waarvan ik dacht ‘meh’. Sommige dingen vond ik behoorlijk voorspelbaar, en dat vind ik niet erg in een feelgood boek hoort er een beetje bij, maar een ander misschien wel. Ook gebeurt er behoorlijk veel en bij sommige dingen dacht ik ‘hm, ja, dit is best ongeloofwaardig haha’. Stoorde ik mij niet aan, maar is toch wel iets om te benoemen.

Ik denk dat dit een perfect boek is als je zin hebt in een leuke en vlotte feelgood met een lekker kerst achtig sfeertje. Benieuwd geworden? Of wil je eigenlijk nog meer weten? Kijk dan eens op Instagram want er zijn nog 52 andere recensies te lezen vandaag. Veel plezier! 😉

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt LS Amsterdam en Ilona, voor het prachtige exemplaar.

Titel: Hotel Happiness
Auteur: Floortje Sanders