Landgoed Rosaville #2

Het tweede boek uit de Rosaville serie. Zeker niet nodig om deel 1 eerst te lezen, maar die is net zo leuk dus kan ik zeker wel aanraden! Plus mocht je van mooie boeken houden (wie niet eigenlijk?) dan moet je beide delen in je kast hebben staan want de ruggen lopen door en dat is zo mooi! 😍

Landgoed Rosaville, 1903. Rosalie de Wit houdt een feest in de tuin van Rosaville. Na de dood van haar vader is ze vanuit Engeland naar Nederland vertrokken en heeft ze haar intrek genomen in de schitterende villa die haar vader ooit voor haar moeder liet bouwen. Met het tuinfeest viert Rosalie dat ze een jaar in Nederland is. Ze huurt de gedreven en enthousiaste fotograaf Arris Nauta in om het vast te leggen. Meteen voelt Rosalie zich tot de fotograaf aangetrokken, maar ze houdt zich aan het advies van haar vader: val nooit voor een man met minder geld dan jijzelf.

Ondertussen heeft zich in de omgeving van Landgoed Rosaville een nieuwe buurtgenoot gevestigd: de charmante fabrikant Jonathan van Bredevoort. Rosalie valt als een blok voor hem en hij lijkt de ideale huwelijkskandidaat. Maar is hij wel de man die ze denkt dat hij is?

We volgen in het tweede deel Rosalie, die in het begin eigenlijk best naïef is en niet zo goed weet hoe de wereld écht in elkaar zit tot dat ze mensen leert kennen en de wereld door andere ogen ziet. Je ziet, of nou ja leest, haar groei en hoe ze sterker in haar schoenen gaat staan. Karin weet de personages echt tot leven te brengen zodat je echt met ze mee leeft (of juist niet 😉).

Ik vloog door het eerste boek van deze serie heen en dat was met dit boek niet anders. Ik vind Karin haar schrijfstijl echt ontzettend fijn en haar manier van verhaal vertellen ook. In het begin gebeurt er eigenlijk nog niet heel veel, maar ik vind dat helemaal niet storend bij dit soort boeken/verhalen. Dat hoort in mijn ogen ook wel een beetje bij een historische roman.

Als je soms denkt dat dit een voorspelbare feelgood is dan kan ik je alvast vertellen dat dat niet waar is. Sommige gebeurtenissen zag ik echt niet aankomen (vooral aan het einde) en dat vond ik toch wel heel leuk. Ik ben onwijs nieuwsgierig geworden naar deel 3, maar helaas moeten we daar nog even op wachten. Wel iets om naar uit te kijken! 😊

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt LS Amsterdam en Ilona, voor het prachtige exemplaar.

Titel: De Theekoepel
Auteur: Karin Quint