De Spiegelpassante #3

Eindelijk was het zo ver! In september kwam het derde deel uit van De Spiegelpassante en ik dook er direct in!

Ophelia’s avontuur zet zich voort in Het geheugen van Babel, het derde deel in de magische Spiegelpassante-serie van Christelle Dabos. Nadat Ophelia een groot geheim in Faroeks boek ontdekte, heeft ze twee jaar en zeven maanden op haar thuisark, Anima, doorgebracht. Maar nu is het tijd om in actie te komen… Ophelia reist onder een valse naam naar de ark van Babel, een kosmopolitische en hypermoderne ark die de parel van het universum wordt genoemd. Zal haar talent als lezer van voorwerpen voldoende zijn om te voorkomen dat ze door haar tegenstanders in een dodelijke val wordt gelokt? En zal ze Thorn, haar verloofde, ooit weer zien? Bovendien moet Ophelia een belangrijk geheim bewaren dat de sleutel tot het verleden kan zijn. Maar het kan ook de toekomst in groot gevaar brengen…

Jullie weten ondertussen wel dat ik gek ben op de wereld van de spiegelpassante. Bij series vind ik het vaak lastig om door te gaan, maar bij deze boeken totaal niet. Christelle trekt je een magische wereld in die je niet meer wilt verlaten! Na het eerste en tweede deel te hebben verslonden, was het nu de beurt aan het derde deel: Het Geheugen van Babel.

Geen zorgen dit is allemaal spoiler vrij want deze boeken moet je echt zelf ontdekken en gaan lezen! Ik wil je wel zeggen dat het derde deel je absoluut niet teleurstelt en je opnieuw op een waanzinnig avontuur gaat. Ik kan je alleen niet beloven dat als je dit boek uit hebt je niet snakt naar het vierde deel! Helaas moeten we daar nog even op wachten….

Ik vind het heel fijn dat er in het begin even een korte samenvatting geschreven is van het vorige deel. Er zit natuurlijk een tijdje tussen de boeken en er is zoveel gebeurt dat ik wel even een opfrisser kon gebruiken. Dat maakt het ook dat je gelijk weer helemaal in het verhaal zit!

Ophelia blijft een plekje in mijn hart houden en wat vond ik het geweldig om haar ontwikkeling mee te maken in dit boek! Ondanks haar groei blijft ze natuurlijk wel nog haar heerlijke eigenwijze zelf! 😉

Nu helaas weer wachten op het volgende en tevens laatste deel! Ik kan niet wachten.. Of toch wel want na het volgende deel, De storm van de Echo’s, is de serie helaas afgelopen. :'(

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt LS Amsterdam, voor het prachtige exemplaar.

Titel: Het geheugen van Babel