De Laatste Uren #1

Dat de schaduwjagers wereld onwijs groot is dat is ondertussen wel bekend, maar toch is Cassandra Clare nu met een nieuwe trilogie gekomen! Wat ik van het eerste deel vond lees je hier onder.

Cover

Jullie hebben vast wel de prachtige editie van Ketting van Goud voorbij zien komen! Ik vind het zo tof dat er steeds meer Nederlandse (vertaalde) boeken uitkomen in een speciale/limited editie! De speciale en supermooie boekenlegger die er bij hoort + laten we niet de naked cover vergeten. Echt prachtig! Ik ben fan 😉

Cordelia Carstairs is een Schaduwjager, een strijder die getraind is om te vechten tegen demonen. Als haar vader beschuldigd wordt van een verschrikkelijke misdaad, reist ze af naar Londen om de reputatieschade van haar familie zoveel mogelijk in te perken. Daar komt ze twee jeugdvrienden tegen en ze voelt zich aangetrokken tot hun wereld vol schitterende balzalen, geheime opdrachten en bovennatuurlijke salons met vampiers, heksenmeesters en goochelaars. Al die tijd houdt ze haar geheime liefde voor James, die met iemand anders is verloofd, verborgen. Dan vallen demonen de stad aan en Cordelia ontdekt dat zij en haar vrienden iets te maken hebben met een duistere erfenis..

In principe kun je dit boek gaan lezen als je nog niet bekend bent met de schaduwjagers wereld volgens Cassandra Clare zelf. Al zullen er wel wat spoilers voorbij komen. Wat mij zelf niet veel uitmaakt, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen! Clare legt ook wel uit hoe de familiebanden in elkaar zitten en geeft je op deze manier dus ook wat informatie. Al moet ik eerlijk zijn als je nog helemaal niet bekend bent met deze wereld kan het misschien best even overweldigend zijn.

Liefde, vriendschap & familie zijn toch wel de dingen die centraal staan in dit verhaal. Dit in combinatie met wat actie maakt het verhaal erg tof! Je leest vanuit verschillende perspectieven, waar ik vaak niet heel erg fan van ben, maar in dit geval was het echt prima te volgen. Je hebt al snel door vanuit wie je leest dus dat is zeker een pluspunt.

Ik bleef door het hele verhaal geïntrigeerd en in mijn ogen is dit eerste boek een start van een geweldige trilogie. Op naar deel 2 waar ik niet op kan wachten! 😉

Heb jij Ketting van Goud al gelezen? Of ben je dit nog van plan?

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt LS Amsterdam, voor het prachtige exemplaar.