Maxton Hall College #1

Geld, glamour, luxe, macht. Welkom op het Maxton Hall College. Heeft deze prachtige editie mij overgehaald om dit boek te kopen? Ja zeker! Om eerlijk te zijn wist ik niet helemaal of dit iets voor mij zou zijn.. Nieuwsgierig geworden? Lees mijn korte recensie hier onder! 🙂

Dé dark academia must read van 2023

Geld, glamour, luxe en macht – de vier kwaliteiten die de dienst uitmaken op Maxton Hall College en vier kwaliteiten die Ruby Bell niet bezit. Maxton Hall is een van de duurste, meest gerenommeerde privéscholen van Engeland en de klassieke Maxton Hall-student is een nazaat van een eeuwenoud adellijk geslacht, van invloedrijke politici of van grootheden uit de zakenwereld, geen doodgewoon meisje met een studiebeurs. Daarom wil Ruby het liefst zo snel mogelijk afstuderen en in de tussentijd zo min mogelijk opvallen.

Ze brengt vrijwel al haar tijd door in de eeuwenoude bibliotheek, tussen de stoffige, in leer gebonden boeken. Op veilige afstand van iedereen en bovenal van de schatrijke James Beaufort, de onofficiële leider van het college. Maar dan ontdekt Ruby iets wat niemand anders weet – een geheim dat desastreus zou kunnen zijn voor de reputatie van de familie Beaufort. Voor ze het weet, bevindt ze zich precies daar waar ze nooit wilde zijn: diep in het verraderlijke web van Maxton Hall. Komt ze hier weer ongeschonden uit?

Het eerste deel van de Maxton Hall serie geschreven door Mona Kasten. Een (dark academie) must read volgens bijna heel bookstagram en booktok. Ben ik het hier mee eens? Lees vooral verder!

Als ik aan dark academia denk, dan denk ik niet direct aan dit boek. Ik vond het eigenlijk niet echt bij het thema passen, maar wellicht komt dat nog verder in de serie. Dat betekent echter niet dat ik niet van dit boek genoten heb! Ik vond de schrijfstijl super vlot en ik vloog door het boek heen.

Je leest vanuit Ruby Bell en James Beaufort waardoor je meer inzicht krijgt in beide levens, emoties en begrijp je bepaalde daden wat beter. Ik vond het verhaal behoorlijk voorspelbaar, maar niet op een vervelende manier. Je weet welke kant het op gaat en je ziet dingen van te voren al gebeuren. Bij sommige boeken kan dit heel irritant zijn, maar hier is het zo geschreven dat je toch nog volledig in het verhaal zit.

Het einde is een echte cliffhanger en dat maakt dat je eigenlijk direct verder wil lezen in het tweede boek, maar daar moeten we helaas nog even op wachten.. Wanneer krijgen we meer te horen @boekerij? 😉

Titel: Maxton Hall College
Auteur: Mona Kasten
Pagina’s: 386