Jill Mansell

Hoewel het bijna onvoorstelbaar lijkt, was ik een van de weinige mensen die nog nooit een boek van Jill Mansell had gelezen. Het was dus hoog tijd om daar verandering in te brengen!

Het zonnetje in huis van Jill Mansell zit vol verrassingen. Wie had kunnen denken dat de excentrieke Edgar Allsopp de oplossing zou hebben voor Lou’s problemen? Hij biedt haar een baan en een dak boven haar hoofd in het dorp Foxwell in de Cotswolds. Een heerlijke plek, waar toevallig ook nog Remy woont, de nogal aantrekkelijke oudere broer van Lou’s vriend Sammy. Niet dat Remy haar ziet staan, maar toch…

De immer knorrige Edgar heeft echter wel een voorwaarde, waar Lou over moet zwijgen. Kan Lou zich aan die belofte houden?

Een nieuwe leesclub van Ilona, en dan niet zomaar een! Het was tijd voor de mensen die nog nooit een boek hebben gelezen van Jill Mansell om daar eindelijk eens verandering in te brengen. Ik mocht weer mee doen, want ook voor mij was het mijn allereerste echte Mansell!

Het zonnetje in huis met een onwijs mooie cover én edges. Eerlijk gezegd wist ik niet wat ik ervan moest verwachten, behalve dat het een feelgoodroman was. Ik begon er dus behoorlijk open-minded aan, en ik moet zeggen dat ik absoluut niet teleurgesteld ben. Mansell heeft een vlotte schrijfstijl waardoor je echt door het boek heen vliegt. De personages zijn sterk neergezet en zo geschreven dat je er echt een klik mee krijgt, of juist helemaal niet, want sommigen waren behoorlijk irritant. Maar ook dat vind ik altijd heel knap gedaan.

Ik moet zeggen dat ik feelgoodromans vaak heel voorspelbaar vind, en dat is helemaal niet erg, want dat hoort er een beetje bij, denk ik. Natuurlijk was dat ook het geval in dit verhaal, maar er waren toch ook behoorlijk verrassende plotwendingen, en dat vond ik heel tof gedaan door Mansell. Dus ik moet zeggen dat Het zonnetje in huis geen standaard doorsnee feelgoodroman is, maar toch net iets specialer.

Ik denk dat ik in dit geval ook heel voorspelbaar ben, want het zal jullie niet verrassen dat ik erg enthousiast ben over dit boek! Ben jij op zoek naar een heerlijke zomerread? Dan kun je je zoektocht staken, want dit boek is ideaal! Feelgood, met een serieus randje eraan. Sterke en realistische personages en situaties. Alles wat je eigenlijk wilt van een feelgood zit erin. Een dikke aanrader dus!

Heb je Amy haar vorige recensie al gelezen? Die kun je *hier* vinden!

Titel: Het zonnetje in huis
Originele titel: Can You Keep A Promise?