Jenni Spangler

Valentijn Kraai en meneer Dood: Een betoverend avontuur dat je niet wilt missen!

Het verhaal van Valentijn Kraai begint met een einde…

Samen met zijn beste vriendin Filomena verlaat Valentijn eindelijk het weeshuis om zijn nieuwe leven als vakleerling te beginnen. Deze nieuwe start gaat alleen niet helemaal zoals hij had verwacht: hij krijgt per ongeluk de Dood als leermeester. Algauw krijgt Valentijn opdracht om zelf aan het werk te gaan. Maar dan komt hij voor een onmogelijke keuze te staan… Filomena verschijnt op de lijst van toekomstige doden. Kan Valentijn tegen de dood vechten om haar te redden, of heeft het lot andere plannen?

De combinatie van de cover én de flaptekst maakt dat je eigenlijk direct in dit boek wilt duiken. En eerlijk gezegd heb ik dat ook gedaan zodra Valentijn Kraai en meneer Dood binnenkwam. Ik zat meteen in het verhaal, en de leuke illustraties hielpen daar zeker bij. Het boek leest ontzettend vlot weg, en ik moet zeggen dat zelfs volwassenen er echt van kunnen genieten, haha. Dit maakte het voor mijn oudste ook geweldig om uit voorgelezen te worden. Ik ben stiekem elke keer iets langer doorgegaan omdat mama toch ook wel heel nieuwsgierig was hoe het nu verder ging.

Het verhaal blijft je dus bezighouden en zorgt ervoor dat je dit boek eigenlijk in één keer wilt uitlezen. Dat was ook zeker gelukt als ik Valentijn Kraai en meneer Dood niet samen met mijn zoon had gelezen, haha. Je volgt Valentijn, die in de leer gaat bij meneer Dood. Dat hij heel wat avonturen meemaakt, is zeker, en dat maakt het ook zo leuk. Het verhaal voelde heel origineel aan, en ik durf misschien wel te zeggen dat dit mijn favoriet is van 2023 wat betreft boeken die ik heb voorgelezen.

Ik heb het boek al even geleden uitgelezen en nog steeds kan ik de exacte woorden voor een recensie niet vinden, anders dan: ga naar je boekhandel, neem dit boek mee, en geniet gewoon van dit avontuurlijke verhaal met Valentijn Kraai en meneer Dood. Laat je meeslepen in dit magische verhaal, en bij voorkeur wanneer je genoeg tijd hebt om te lezen, want dit boek is moeilijk weg te leggen! 😉

Valentijn Kraai en meneer Dood is een betoverend avontuur voor jong en oud. Dit boek leest vlot, zit vol originele wendingen, en is, in deze categorie, mijn favoriet van 2023. Een absolute aanrader! Ga naar de boekhandel, pak dit boek, en laat je betoveren!

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Uitgeverij de Fonteinj, voor het prachtige exemplaar.

Titel: Valentijn Kraai en meneer Dood
Originele titel: Valentine Crow and Mr Death