The Witcher 2 – Andrzej Sapkowski

Ook het volgende deel uit De Hekser serie is verschenen in een prachtige limited editon: Het Zwaard der Voorzienigheid. Ben ik hier net zo enthousiast over als deel 1? Dat lees je in deze recensie!

Geralt is een witcher. Zijn magische krachten, versterkt door jarenlange training en een mysterieus elixer, maken hem tot een briljante krijger en een genadeloze huurmoordenaar. Maar Geralt is geen ordinaire killer. Zijn slachtoffers zijn afschuwelijke monsters die het land terroriseren en onschuldige mensen aanvallen.

Zodoende zwerft Geralt door het land op zoek naar opdrachten. Langzaam maar zeker ontdekt hij dat hoewel veel van zijn doelwitten verachtelijk zijn, een aantal van hen zelf ook slachtoffer is van kwade bedoelingen of simpele onnozelheid.

Toen ik het eerste deel in mijn handen had, De Laatste Wens, was ik ontzettend enthousiast. Want het is natuurlijk niet alleen een prachtige editie, een steengoed verhaal MAAR mijn quote stond er ook nog eens in. Dat ik dus ontzettend uitkeek naar het tweede deel Het Zwaard der Voorzienigheid is dan ook niet heel gek. Ik heb al eerder een recensie geschreven, maar dat is al wat jaartjes geleden. Toch nieuwsgierig geworden? Je kunt ‘m hier vinden.

Laat ik eerst zeggen dat ik weer onwijs heb genoten van dit deel. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik deel 1 toch iets sterker vond. Ik zat meer in het verhaal, alsof ik er echt zelf bij was, en dat had ik bij Het Zwaard der Voorzienigheid toch wat minder. Dat maakt het verhaal absoluut niet slecht, want ik heb echt oprecht weer genoten van onze witcher, Geralt.

Ik denk dat het komt doordat sommige avonturen van Geralt dit keer iets wat langdradig kunnen aanvoelen. Lang niet allemaal, maar sommige hadden van mij net iets pittiger kunnen zijn. Gewoon zodat je meer het gevoel hebt dat je echt even helemaal in de wereld van Geralt en alle andere personages zit. Ik moet wel zeggen dat ik het een uniek verhaal blijf vinden en ik niet kan wachten tot ik deel 3 in mijn handen heb. Oké, oké, ik heb deel 3 natuurlijk al gelezen, maar Boekerij heeft ook voor dit deel weer een ontzettend mooie limited edition gemaakt. En hey, zo’n toffe serie is het herlezen wel waard!

TLDR

Ik was erg enthousiast toen ik De Laatste Wens ontving, vooral omdat mijn quote erin stond. Niet alleen vanwege mijn quote, maar ook de limited edition en het verhaal blijven geweldig! Daarom keek ik ook enorm uit naar Het Zwaard der Voorzienigheid. Hoewel ik deel 1 sterker vond, heb ik toch enorm genoten van Geralt’s avonturen. Sommige delen waren wat langdradig, maar over het algemeen blijft het een uniek verhaal waar ik graag in duik.

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Boekerij, voor het prachtige exemplaar.

Titel: Het Zwaard der Voorzienigheid
Originele titel: Miecz Przeznaczenia