Casey McQuiston

Een verhaal dat super vlot wegleest en je meteen te pakken heeft vanaf de eerste pagina!

De grootste wens van Chloe Green is om gekozen te worden om aan het einde van het schooljaar de afscheidsrede te houden. Er is één tegenstander: Shara Wheeler, de prom queen en de dochter van de directeur. Een maand voor haar afstuderen zoent Shara Chloe en dan verdwijnt ze opeens. Chloe gaat op onderzoek uit en komt erachter dat ze niet de enige is die door Shara is gezoend. Ze hebben allemaal een cryptisch briefje ontvangen en moeten hun best doen om Shara te vinden.

“I Kissed Shara Wheeler” is een boek waar ik veel over heb gehoord en waar ik ontzettend nieuwsgierig naar was. Heb je trouwens de limited edition gezien, mét art card? Echt prachtig! Maar goed, ze zeggen weleens ‘don’t judge a book by its cover’… al weten we inmiddels allemaal dat ik dat stiekem wel doe, haha.

Vanaf het moment dat je begint te lezen, word je meteen het verhaal ingezogen en leest het ook heel vlot weg. Ik moet zeggen dat ik er iets anders van had verwacht en dat het erg YA-achtig was (wat het ook is, dus dat is helemaal niet erg). Het verhaal zit vol mysterie en ik was oprecht benieuwd naar welke kant het op zou gaan. De representatie in dit boek vond ik ook geweldig en het is erg goed gedaan!

De personages zijn goed neergezet en sommige roepen echt gevoelens bij me op, vooral Chloe, die soms wat bazig overkwam, haha. Bij elk hoofdstuk zitten notities of briefjes, maar voor mij voegden ze niet zo veel toe. Uiteindelijk wordt wel duidelijk waarom dit gedaan is. Van begin tot eind was ik geboeid en wilde ik doorlezen, wat voor mij gelijk duidelijk maakt dat het heerlijk geschreven is!

Ben je nog op zoek naar een queer boek om te lezen tijdens Pride Month? Zoek dan niet verder, want “I Kissed Shara Wheeler” is een absolute aanrader! Zoals ik eerder in mijn recensie al vermeldde, vlieg je door het boek heen. Het is vlot geschreven en biedt uitstekende representatie. Het verhaal wist me van begin tot eind te boeien. Liefhebbers van mysterie en YA-verhalen zullen er zeker van genieten.

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Uitgeverij Zomer & Keuning, voor het prachtige exemplaar.

Titel: I Kissed Shara Wheeler
Originele titel: I Kissed Shara Wheeler