Robin & Marly

Omdat ik altijd al de jouwe was – Emma Anna is een age gap guardian romance over intimiteit, intense vriendschap, rouwverwerking en het vinden van een warm thuis.

Marly heeft sinds kort een baantje in een bar dankzij haar vriend Kelvin. Het verdient goed: ze kan er haar huur en enigszins fatsoenlijk eten mee betalen. Maar natuurlijk vindt Kelvin dat daar wel iets tegenover mag staan. Tja, wat verwachtte ze anders van een man? Een paar dagen na een vervelende gebeurtenis besluit ze, met haar ziel onder de arm, naar een gynaecologenpraktijk te gaan. En alsof het allemaal nog niet erger kan, blijkt haar arts een man te zijn. Na een bezoek aan zijn spreekuur blijft de jonge vrouw die Marly heet door Robins hoofd spoken. Per stom toeval komt hij haar tijdens zijn dagelijkse hardlooprondje in Central Park tegen. Hij weet zeker dat Marly zich door het leven heen worstelt en wil haar onder zijn hoede nemen. Zijn aanbod valt niet in goede aarde. Begrijpelijk, natuurlijk, maar er is een reden waarom hij extra met haar begaan is. Robin blijkt echter de enige van hen tweeën te zijn die van die reden op de hoogte is…

Ik heb de eer om deel te nemen aan de blogtour van ‘Omdat ik altijd al de jouwe was’, geschreven door Emma Anna. Ik heb al een aantal andere boeken van haar gelezen en ik vind haar schrijfstijl onwijs fijn, omdat je altijd door haar verhalen heen vliegt.

Bij ‘Omdat ik altijd al de jouwe was’ is dat eigenlijk niet anders. Je leest vanuit Marly en Robin, hoewel Marly wel meer hoofdstukken heeft. Ik vond dat niet erg, maar iets meer Robin had van mij wel gemogen. Wat een sympathieke en zorgzame man is dat! Met Marly had ik eigenlijk minder connectie. Of dat vanwege haar leeftijd was, of omdat ik haar soms heel jong vond overkomen, weet ik eigenlijk niet. Al moet ik wel zeggen dat Emma Anna echt twee steengoede personages heeft neergezet.

Het is een man. Waarom had ik in mijn hoofd dat ik sowieso door een vrouw onderzocht zou worden? Een vrouw zou me beter begrijpen. Waarom kiezen mannen überhaupt voor dit beroep?

Marly, Omdat ik altijd al de jouwe was – Emma Anna

Omdat ik iets minder connectie had met Marly, kon ik het boek wel wat makkelijker wegleggen. Maar ik vond het alsnog heerlijk weglezen en echt een tof verhaal. Mede ook omdat ze hier toch nog wel over een taboe schrijft, namelijk een age gap. Ik vind dat ze dat zo knap heeft gedaan, omdat de relatie heel natuurlijk overkomt, wel een echte slowburn. Al moet ik zeggen, als ze eenmaal aan hun romantische gevoelens toegeven, gaat het wel snel.

Er zitten hele mooie, verdrietige, serieuze, maar ook grappige momenten in dit boek. Vriendschap, liefde, intimiteit en rouwverwerking; alles komt erin voor en dat vind ik heel knap gedaan.

Ik denk niet dat dit boek voor iedereen is, omdat het ook wel een aantal triggers heeft. Maar mocht dat voor jou niet gelden, dan kan ik het boek zeker aanraden! ‘Omdat ik altijd al de jouwe was’ is onder andere ook te vinden op Libris.nl. Al met al heb ik zeker van het verhaal genoten en krijgt het van mij 3,5 sterren!

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Emma Anna, voor het prachtige exemplaar.

Titel: Omdat ik altijd al de jouwe was
Auteur: Emma Anna