V.E. Schwab

Tunnel van Botten‘ – een heerlijke middlegrade met een griezelig randje.

Cassidy Blakes ouders zijn The Inspectors, een (best wel amateuristisch) team spokenjagers. In tegenstelling tot haar ouders, die in het duister tasten, kan Cassidy wél geesten zien. Sterker nog, haar beste vriend Jacob is een geest.

Problemen achtervolgen Cassidy, nu nog meer dan normaal. Het televisieprogramma van haar ouders brengt haar naar de spookachtigste steden over heel de wereld, en nu is ze met Jacob in Parijs. Maar ook al is het heerlijk om croissants te eten onder de Eiffeltoren, in de griezelige catacomben spookt het daadwerkelijk. Wanneer Cassidy per ongeluk een gevaarlijke en sterke geest wakker maakt, moet ze de hulp inschakelen van oude en nieuwe vrienden om een eeuwenoud mysterie te ontrafelen. Maar de tijd tikt door en de geest wordt steeds sterker. En als Cassidy’s missie faalt, zal hij Parijs voor eeuwig teisteren…

Het tweede deel uit de Cassidy Blake-serie en ik moet zeggen dat Boekerij er echt weer een plaatje van heeft gemaakt. Tunnel van Botten ziet er echt prachtig uit, niet alleen aan de buitenkant, met de prachtige edges, maar ook aan de binnenkant. Denk aan de schutbladen én de illustraties in het boek. Het komt niet vaak voor dat uitgeverijen all out gaan voor een middlegrade boek, maar dat mag van mij echt wel vaker als ze het zo doen! Uiteindelijk draait het om het verhaal, maar de illustraties helpen zeker mee om de toon te zetten! 😉 Nieuwsgierig wat ik van het eerste boek, Stad vol geesten, vond? Klik dan snel op de link om daar achter te komen.

Ook nu vloog ik weer door het verhaal heen en genoot ik echt van de interactie tussen Cassidy en Jacob. We reizen dit keer af naar Parijs en ik moet zeggen dat ik aanvankelijk een beetje mijn twijfels had of we dezelfde soort vibes zouden krijgen als bij Stad vol geesten, maar niets is minder waar. Schwab krijgt het weer voor elkaar om mij helemaal te betoveren in dit heerlijke middlegrade verhaal met een griezelig randje.

Schwab heeft een heerlijke schrijfstijl waardoor het lijkt alsof je zelf door de catacomben van Parijs loopt. Niet per se op een heel griezelige manier, maar precies goed voor de beoogde leeftijdsgroep! Sommige mensen vinden de boeken misschien wat jeugdig, en dat klopt helemaal. Dit is precies wat je van een middlegrade boek mag verwachten. Ik zal niet diep ingaan op het verhaal, want dit is echt een boek voor jong en oud dat je moet oppakken en gewoon van moet genieten. Laat je meevoeren naar Parijs met Cassidy en Jacob, en hopelijk geniet je er net zo van als ik deed! Nu (on)geduldig wachten op deel 3… 😉

Tunnel van Botten is het tweede deel in de Cassidy Blake-serie en biedt opnieuw een betoverend avontuur. Met een heerlijke schrijfstijl en de toffe interactie tussen Cassidy en Jacob, weet V.E. Schwab de lezers moeiteloos mee te nemen naar de spookachtige wereld van Parijs. Dit boek is een aanrader voor zowel jong als oud, en de uitgever heeft opnieuw uitgepakt met zorgvuldige vormgeving. Een must-read voor liefhebbers van middlegrade boeken met een griezelig randje. Op naar deel 3!

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Uitgeverij Boekerij en Best of Fantasy, voor het prachtige exemplaar.

Titel: Tunnel van botten
Originele titel: Tunnel of Bones