Brynne Weaver

Butcher & Blackbird is voor mij toch wel een bizar goede dark romance mede dankzij de humor.

Ook als seriemoordenaar kun je af en toe wel wat vriendschap en liefde gebruiken. Als seriemoordenaars Sloane en Rowan, geduchte concurrenten, elkaar per toeval treffen, ontstaat er een innige vriendschap. Wat wil je ook, als niemand anders je inktzwarte fantasieën en voorliefde voor dood en verderf begrijpt? Ze besluiten deel te nemen aan een jaarlijks moordspektakel vol bloed en lijden. Op zoek naar seriemoordenaars en andere monsters om te liquideren, leidt deze wedstrijd hen doorheen heel Amerika. Langzaam maar zeker beginnen Sloane en Rowan meer voor elkaar te voelen dan alleen vriendschap en een gedeelde passie voor het lugubere duister. Maar als je zo veel lijken in je kast hebt liggen, is er altijd wel iemand die je uit de weg wilt ruimen. Liefde overwint alles, zelfs de dood. Toch?

Voordat ik begin met mijn recensie, wil ik wel even melden dat dit boek een aantal trigger warnings heeft. Ik zal ze onderaan dit blog plaatsen, zodat je ze kunt checken en zeker weet of dit boek wel iets voor jou is. Zoals de auteur zelf ook mooi zegt: ‘Hoewel Butcher & Blackbird een duistere, romantische komedie is en je hopelijk door de waanzin heen zal laten lachen, blijft het wel een duister verhaal!’

Zullen we dan nu echt beginnen aan mijn recensie? Ik val gelijk met de deur in huis, want ik heb onwijs genoten van Butcher & Blackbird. Ja, het is duister en ja, er gebeuren dingen waarvan ik denk: ‘ieuww’, maar het is zo geschreven dat ik soms ook gewoon moest lachen om de bizarre dingen die er gebeurden. Weaver wist mijn aandacht er perfect bij te houden en ik kon het boek maar moeilijk wegleggen. Ze heeft een heerlijke schrijfstijl en ik vind het oprecht knap dat iemand zoveel humor in zo’n duister boek kan krijgen. Ik denk dat dit wel een van de grappigste dark romances is die ik heb gelezen en dat klinkt echt heel gek om te zeggen, haha.

Je volgt Sloane en Rowan in dit verhaal en je leest ook vanuit beide perspectieven, wat ik persoonlijk heel fijn vind omdat je dan net wat meer inzicht krijgt in beide personages. Je leert ze beter kennen en op dat punt vond ik het heel tof om te lezen dat Sloane een ontzettend stoere chick is, maar wel met de angsten die jij en ik ook zo kunnen hebben in het dagelijkse leven. Ze maken beide bizarre dingen mee en daardoor groeien ze ook steeds meer naar elkaar toe.

Eigenlijk wil ik nog veel meer zeggen over dit boek, maar ik wil helemaal geen spoilers weggeven. Mocht je denken dat dit klinkt alsof het iets voor jou is, dan moet je het boek gewoon oppakken en gaan lezen! Ik vind persoonlijk de trigger warnings iets heftiger overkomen dan ze werkelijk zijn, maar ik denk dat dat ook persoonlijk is. Dus, voordat je begint met lezen, eerst de trigger warnings checken! Mocht het je niet afschrikken, dan zou ik naar je (online) boekhandel rennen, want de limited edition van Butcher & Blackbird is werkelijk prachtig en wil je echt in huis hebben. 😉

Butcher & Blackbird is een dark romance met een sprankeltje humor er in. De personages zijn erg goed omschreven en de combinatie van dat alles, maakt eigenlijk dat je het boek niet weg wilt en kunt leggen. Ben je niet afgeschrikt door de trigger warnings? Haal dan nu snel de limited edition nog! Je zult er geen spijt van krijgen.

Trigger en content warnings (bereid je voor, het is een hele lijst!)

-Oogballen en oogkassen
-Amateurchirurgie