Mona Kasten

Duikend in De geheimen van Maxton Hall College werd ik opnieuw meegenomen in een wereld van drama en onverwachte wendingen.

Ruby had nooit verwacht dat ze verliefd zou worden op James Beaufort, de schatrijke, ogenschijnlijk onbereikbare erfgenaam van het Beaufort herenmode-imperium. Maar onder zijn arrogantie bleek een heel andere James te zitten: een gevoelige jongen vol dromen, die perfect bij Ruby leek te passen… tot hij haar voor de ogen van iedereen liet vallen. Ruby is er kapot van. Nog nooit heeft ze zulke intense gevoelens voor iemand gehad en nog nooit is ze zo diep gekwetst. Ze wil haar oude leven terug, toen ze nog niemand kende op Maxton Hall en geen deel uitmaakte van de elitaire en verdorven wereld van haar klasgenoten. Maar ze kan James niet vergeten. Ze leven in compleet andere werelden, maar wat als ze toch voor elkaar zijn voorbestemd?

Voor ik begin met mijn korte recensie over De geheimen van Maxton Hall College, wil ik even zeggen dat dit het tweede deel is uit de serie. Ik plaats altijd spoilervrije recensies, maar mocht je er echt compleet blanco in willen gaan, dan adviseer ik je om niet verder te lezen.

Wat waren mijn verwachtingen voor dit boek hoog! Zeker na de cliffhanger waarmee het eerste deel, Maxton Hall College, eindigde. Misschien iets te hoog? De schrijfstijl van Mona Kasten is weer heerlijk en wat dat betreft vlieg je door het boek heen, maar het voelde ook wel wat langdradig. Ik kreeg het idee dat het een beetje een opvulboek was om een trilogie ervan te maken. Drama dat in mijn ogen helemaal niet zo lang hoefde te duren maar dat wel deed. Toch wist Mona mij wel elke keer weer terug in het verhaal te trekken waardoor ik wel verder wilde blijven lezen.

Om eerlijk te zijn, ben ik wel blij dat je nu ook vanuit Lydia en Ember leest. Dat biedt het verhaal toch net wat meer en maakt dat je soms even kan ontsnappen aan het drama rondom Ruby en James. Het verhaal zit weer vol heerlijke clichés en eindigt net zoals het eerste deel met een enorme cliffhanger. Ik kan denk ik wel zeggen dat deze serie mijn guilty pleasure is. Ondanks dat ik minder enthousiast ben over De geheimen van Maxton Hall College, kijk ik wel erg uit naar het derde deel!

Hoewel De geheimen van Maxton Hall College op momenten wat langdradig aanvoelde, is Mona Kasten’s kenmerkende schrijfstijl nog steeds een traktatie. Het verhaal, verrijkt met de perspectieven van Lydia en Ember, zit boordevol heerlijke clichés en onmiskenbare drama. Ondanks enkele momenten van aarzeling, is deze serie absoluut mijn guilty pleasure, en ik kan niet wachten om te duiken in het derde deel!

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Boekerij, voor het prachtige exemplaar.

Titel: De geheimen van Maxton Hall College
Originele titel: Save You