Emily J. Taylor

Betreed de magische wereld van Hotel Magnifique. Een uniek avontuur vol mysterie en magie. Laat je betoveren door het hotel en Elders!

Stap in de magische wereld van Hotel Magnifique: gouden plafonds, champagnefonteinen en betoverende feesten. Elke nacht om klokslag 00.00 uur verschijnt het ergens anders. Wanneer Hotel Magnifique opduikt in de stad van de 17-jarige Jani, grijpt ze haar kans. Ze regelt een baan in het hotel voor haar en haar zusje, maar eenmaal binnen worden ze van elkaar gescheiden. Jani ontdekt al gauw dat er duistere geheimen schuilgaan achter de glimmende façade. Met een knappe, jonge portier als haar enige bondgenoot probeert Jani het geheim te ontrafelen én haar zus te bevrijden.

Ik heb zojuist het boek dichtgeslagen en ik weet even niet waar te beginnen. Gewoon maar bij het begin dan? 😉 Het proloog had me gelijk te pakken. Het was mysterieus met een vleugje spanning. Dat wekte mijn nieuwsgierigheid en eigenlijk wilde ik het boek niet meer wegleggen. Dat heb ik stiekem ook zo min mogelijk gedaan. Elk vrij momentje dat ik had, pakte ik het boek erbij.

Hotel Magnifique neemt je mee naar een wereld doordrenkt met magie en avontuur. Eerlijk gezegd gaf het verhaal me behoorlijke Caraval-vibes, maar toch net even anders. Ik hou ervan! De magische sfeer, het hotel, het personeel en alle andere personages. Alles was zo goed uitgewerkt dat ik de wereld, of zogenoemd ‘Elders’, echt voor me kon zien. Hier en daar was het wel wat voorspelbaar, maar niet op een storende manier.

Ondanks de Caraval-vibes vond ik het verhaal wel uniek. Ik denk dat dit voornamelijk te danken is aan het magische systeem en de betoverende sfeer die daarmee gepaard gaat. Natuurlijk draagt ook de prachtige cover en de sprayed edges bij aan de algehele beleving van dit heerlijke verhaal. Want laten we eerlijk zijn, zo waan je je nog meer in die betoverende magische wereld, toch?

Het enige wat ik nog kan en wil zeggen is: laat je betoveren, laat je meeslepen en dompel jezelf onder in de magische wereld die Hotel Magnifique te bieden heeft. Oh, en zoals altijd met een limited edition.. wacht niet te lang! 😉

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Uitgeverij de Fontein, voor het prachtige exemplaar.

Titel: Hotel Magnifique
Originele titel: Hotel Magnifique