Lucy Score

Things we never got over is het verrassende eerste deel in de Knockemout-serie van Lucy Score. Ze bewijst dat clichés je volledig kunnen meeslepen wanneer ze op een geweldige manier worden neergezet.

Naomi heeft een slechte dag. Ze is haar eigen bruiloft ontvlucht, wordt bedrogen door haar onsympathieke en beruchte tweelingzus en krijgt plotseling de zorg voor een nichtje van wie ze niet eens wist dat ze bestond. Bad Boy Knox heeft geen plaats voor drama in zijn leven, maar een knappe vreemdelinge zet alles op z’n kop. Haar leven implodeert recht voor zijn neus en hij besluit haar te helpen. Zodra ze alles weer op de rit heeft, kan hij terugkeren naar zijn eigen, rustige leven. Tenminste, dat was het plan…

Things we never got over van Lucy Score. Ik was er heel nieuwsgierig naar en had echt geen idee wat ik ervan moest verwachten vanwege nogal gemengde recensies. Zodra ik begon met lezen, werd ik echter meteen gegrepen door het verhaal. Het is vlot geschreven, de personages zijn goed uitgewerkt en er gebeurt genoeg waardoor je eigenlijk alleen maar verder wilt lezen.

Alleen vind ik wel dat er sommige dingen hier en daar wat herhaald worden, wat voor mij geen toegevoegde waarde had. Daardoor denk ik ook dat het boek misschien iets langer is dan eigenlijk nodig is. Bij sommige boeken kan dit storend zijn, maar in dit geval vond ik het toch minder hinderlijk omdat ik echt heb genoten van het verhaal en de schrijfstijl. Daarvoor ook zeker mijn complimenten naar de vertaling! Ook merkte ik dat het verhaal in mijn hoofd bleef rondspoken en ik gewoon verder wilde blijven lezen.

Lucy Score weet hoe ze een lekker dramatisch verhaal vol clichés moet vertellen. Ik bedoel dit helemaal niet negatief overigens. Ik ben namelijk van mening dat clichés helemaal niet zo erg zijn, mits ze goed gedaan zijn. En dat heeft Score zeker gedaan. Ondanks de herhalingen, waardoor het boek wellicht iets korter had kunnen zijn, wist ze mijn interesse vast te houden.

Het enige wat naar mijn mening niet per se had gehoeven, was het ietwat zoetsappige bonusmateriaal, maar daar zullen vast verschillende meningen over zijn.

Al met al heb ik ervan genoten en kan ik Things we never got over zeker aanraden als je op zoek bent naar een vlot verhaal met een typische bad boy die valt voor de girl, of in dit geval, woman next door. Ik kijk ook onwijs erg uit naar het vervolg deel Things we hide from the light.

Ik heb dit boek ontvangen als recensie exemplaar. Dit beïnvloedt mijn mening over het boek niet. Nogmaals bedankt Uitgeverij Zomer & Keuning, voor het prachtige exemplaar.

Titel: Things we never got over
Originele titel: Things We Never Got Over